vrijdag 26 februari 2021

IK.

 

 

“IK.”

 

Een woordje dat me bezig houd.

 

Het woordje “IK”

 

Wat betekent “IK”
Wie ben “IK” eigenlijk.
Waarom ben “IK” “IK”
U, noemt uzelf ook “IK”
als u over uzelf praat.
Wat is het verschil met mijn “IK”
Als “IK” zowel voor jou als mij telt
dan is het woordje “JIJ” overbodig.
Alhoewel,
Als ik u aanwijs
bedoel IK niet IK maar JIJ
hoewel JIJ tegelijkertijd ook IK bent
Wat doen we dan met Zij of Wij,
Zij of Wij, zijn allemaal afzonderlijke “IKKEN”
Een nieuw woord is hier geboren
Gaan we al die Ikken dan een nummer geven
hoe houden we ze anders uit elkaar
of wie weet tegen wie IK het heb
het word wel ingewikkeld
heb nooit gedacht dat,
dat korte woordje
“IK”
zoveel herrie teweeg kon brengen
Als je dit hier dan leest
lees je het dan als
“JIJ” of “IK”

 


© Marcel.

Geen opmerkingen:

Blogarchief

Over mij

Mijn foto




Mijn levensmotto.

"Bezit je niet wat je op prijs stelt,
stel dan op prijs wat je bezit."